بیمارستان تخصصی کودکان اکبر

تعامل روابط عمومی و رسانه امری مهم و دوسویه است

 

به گزارش واحد روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر، تعامل میان رسانه و روابط عمومی یکی از ارکان مهم و اساسی در جهت افزایش کارایی و بهره وری در فرایندهای بیمارستانی محسوب می شود.

مسئول روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر اظهار داشت: یکی از اصول اساسی که باید روابط‌ عمومی بر آن مسلط باشد اصل برقراری ارتباط با رسانه است. هسته اصلی فعالیت روابط‌ عمومی‌ ها را ایجاد ارتباط با کانون‌های خبری و انتقال پیام تشکیل می‌دهد؛ مسئولین روابط‌ عمومی برای حسن انجام‌ وظیفه باید به‌خوبی وسایل و کانال‌های ارتباطی موجود در جامعه را بشناسند.

سیدرضا ثریای  با بیان اینکه روابط‌ عمومی کاربرد خردمندانه «رسانه» برای نفوذ در افکار عمومی است ، گفت: روابط عمومی وظیفه دارد همچون آینه درخواست و توقع مخاطبین را به مدیران بیمارستان و عملکرد و نقاط برجسته فعالیت ها را به بیرون از بیمارستان منعکس کند.

وی همچنین از ایجاد تفاهم، استقرار اعتماد و شناخت متقابل یک سازمان و مخاطبان آن از طریق اطلاع یابی، اطلاع شناسی و اطلاع‌ رسانی به عنوان رسالت اصلی روابط عمومی یاد کرد  و افزود: این مهم با توجه به گستردگی ماموریت ها و جایگاه بیمارستان و رویدادهای اختصاصی آن در بین جامعه و رسانه‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

عضو تیم مدیریت و رهبری بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر تعامل روابط عمومی و رسانه را امری مهم و ارتباطی دوسویه دانست و گفت: روابط‌ عمومی‌ها بدون ارتباط مناسب و مؤثر با رسانه‌ های جمعی نمی‌ توانند در تحقق اهداف خود موفق شوند، رسانه‌ های جمعی نیز بدون ایجاد رابطه‌ ای موثر با روابط‌ عمومی‌ها موفق نمی شوند.

ایشان در ادامه افزود: روابط‌ عمومی زمانی موفق است که از قابلیت همه رسانه‌ ها به فراخور شرایط زمانی استفاده کرده و روابط  خود را با آنها حفظ  کند، قراردادن اطلاعات در اختیار خبرنگاران یک مزیت برای روابط‌ عمومی است، یک خبرنگار یا روزنامه ‌نگار تنها بر پایه داشتن اطلاعات و آگاهی‌ های صحیح و دقیق نسبت به یک موضوع یا مسئله جامعه می‌ تواند در خصوص آن اظهارنظر درست و قابل اثباتی داشته باشد یا راهبردی اساسی برای رفع معضل و مشکلی را در جامعه ارائه دهد.

سیدرضا ثریای با اشاره به اقدامات انجام شده در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از جمله برقراری ارتباط موثر بین  واحدهای ستادی و درمانی در بیمارستان، ارتباط با اصحاب رسانه در فضای مجازی و حقیقی، پل ارتباطی دانشگاه و صدا و سیما، استفاده از ظرفیت خیرین، ارتباط با سازمان های خارج از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ارتباط موثر با شرکای  داخلی و خارجی، افزود: در همین راستا برگزاری جلسات منظم بین مراکز دولتی و خصوصی می تواند گام موثری را درارائه کیفیت خدمات درمانی به زائرین و مجاورین بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علیه السلام بردارد.

گفتنی است دراین راستا، جلسات منظمی میان واحدهای زیر مجموعه روابط عمومی دانشگاه برگزار می گردد که در آن به ارائه نظرات و  پیشنهادات در راستای ایجاد فرایندهای شفاف در حوزه اطلاع رسانی به مردم، ارتباط موثر میان مراکز دولتی و خصوصی و شروع جلسات منظم با ایجاد کارگروه های تخصصی حوزه رسانه و روابط عمومی پرداخته می شود.