بیمارستان تخصصی کودکان اکبر

نقش واحد رسیدگی به شکایات در بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور

به گزارش واحد روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر واحد رسیدگی به شکایات در بیمارستان نقش حیاتی در تضمین کیفیت مراقبت و رضایت بیماران را بر عهده دارد.

دکتر محمد رضا کشت مندی در گفتگو با واحد روابط عمومی مرکز اظهار داشت: امروزه رسیدگی به شکایات به عنوان جزیی ضروری از نظام مراقبت های سلامت در جهت ارتقای رضایت بیمار بر شمرده می شود.

ایشان این واحد را به عنوان یک پل ارتباطی بین بیماران و بیمارستان دانست وافزود: واحد رسیدگی به شکایات به بیماران این امکان را می‌دهد تا نگرانی‌ها، پیشنهادات و شکایات خود را به طور رسمی مطرح کنند.

مدیر بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور با اشاره به اینکه رسیدگی مؤثر به شکایات می‌تواند منجر به شناسایی و رفع مشکلات سیستمی، بهبود فرآیندهای بیمارستانی، افزایش اعتماد بیماران و در نهایت، ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده شود عنوان کرد: رسيدگي به شكايات به عنـوان يكـي از حيطـه هـاي مهـم در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مورد توجه قرار گرفته است.

متخصص بیماری های کودکان با بیان اینکه نوع خدمت درمانی در بیمارستان های کودکان و بزرگسالان تفاوت زیادی دارد خاطر نشان کرد: حساسیت کار درمانی در حوزه اطفال، نگرانی های والدین و بستگان نزدیک، پاک و معصوم بودن کودک از این جهت که نیاز به مراقبت و توجه دارد، ارائه خدمات فوق تخصصی پزشکی متفاوت با بزرگسالان، پرستاران و کادر درمانی تخصصی اطفال و نگاه به کودکان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم که سلامتی آنها سلامت جامعه را در پی خواهد داشت را می توان از دلایل تفاوت نوع خدمات درمانی در بیمارستان های کودکان و بزرگسالان دانست.

دکتر کشت مندی از رسیدگی بالای 95 درصدی شکایات در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان اکبر خبر داد و افزود: انجام فرآیند های بیمارستانی در این مجموعه به صورت تیمی است که این امر باعث ارائه با کیفیت خدمات درمانی به مردم می شود.

ایشان در پایان از زحمات مسئول رسیدگی به شکایات بیمارستان جناب آقای مومن زاده تشکر کرد و از تلاش های ایشان و مجموعه بیمارستان به جهت ارائه با کیفیت خدمات درمانی قدردانی نمود.