![]() |
مسئول روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر اظهار داشت: در حالی که سودجویان از راههای مختلف برای کلاهبرداری و فریب کاربران استفاده میکنند، کلاهبرداریهای تلفنی نیز این روزها بیش از گذشته شایع شده و بههمین دلیل، از سوی کارشناسان همواره توصیه میشود که کاربران در مواجهه با موارد مشکوک هوشیار باشند. سید رضا ثریایی با بیان اینکه کلاهبرداران تلفنی با انتساب خود به ارگان ها و نهادهای دولتی به دنبال سوء استفاده و اخاذی از افراد هستند، گفت: علی رغم آموزش های ارائه شده، اطلاع رسانی های صورت گرفته از سوی پلیس فتا و حضور مسئولان و کارشناسان در برنامه های تلویزیونی و رادیویی و دیگر ابزارهای ارتباطی، متاسفانه این پدیده اجتماعی کماکان در اقشار گوناگون جامعه ادامه دارد. ایشان در ادامه افزود: کلاهبرداران با بیانی شیوا از احساسات و غرایض نفسانی و مادی سوء استفاده می نمایند، آن ها را تحت تاثیر قرار می دهند و به صورت لحظه ای قدرت و فرصت تصمیم گیری و تجزیه و تحلیل ماجرا را از آن ها سلب می کنند و با شیوه های خاص خود افراد را به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با فریب به مقاصد خود دست می یابند. عضو تیم مدیریت رهبری بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور هرگونه تماس مشکوک از طریق خط تلفن همراه با جعل عناوین همکاران دانشگاهی نظیر مسئول مالی، مدیر مالی و ...، پیامک از سوی منابع ناشناس یا غیر معتبر، آگهی های تبلیغاتی که از شما درخواست پرداخت وجه دارند، در اختیار قرار دادن اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبار سنجی، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود به دیگران را از نکات مهم در کلاهبرداری های تلفنی دانست و گفت در صورت مواجهه با هر یک از موارد مذکور سریعا به مسئول حراست با شماره تلفن داخلی 110 اطلاع دهید. |