دکتر محمدرضا کشت مندی در گفتگو با واحد روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر اظهار داشت: مددکاری از جمله دانشهایی است که به خاطر وابستگی به تغییرات اجتماعی، همیشه باید به روز رسانی و با تغییرات و تحولات اجتماعی هماهنگ شود. مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر ضمن تبریک روز مددکار افزود: مددکاری شغل نیست بلکه یک عشق است و به عنوان یک تخصص و مهارت در سطح جامعه مطرح می باشد، دانش مددکار باید جهانشمول باشد یعنی از همه رشتههای علمی و بخصوص دانشهای مرتبط با جامعه، اطلاعات جامع و کافی داشته باشد. ایشان در ادامه افزود: مددکاری همانند پل ارتباطی بین مددجو با سیستم های اداری، اجرایی ودرمانی می باشد و خود تسهیل کننده خیلی از مشکلات در امور نیازهای مددجویان می باشد که با نگاه گذشته نگر و مبتنی بر دادههای علمی قرون و ادوار گذشته نمیتواند پاسخگوی مددجوی امروز باشد زیرا نیازها، توقعات و روابط اجتماعی مرتبا در حال تغییر و تحول است و دانش مددکاری نیز باید با این تحولات همگام و همراه شود. متخصص بیماری های اطفال بیان کرد: مددکاری دربیمارستان هنری آمیخته با لذت بخشش است چرا که باعث کاهش دغدغه های خانواده های نیازمند می شود و نگرانی ایشان را حداقل از مسایل مالی کاهش می دهد. دکتر غلامرضا خادمی رئیس هیئت مدیره مشارکت های مردمی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر ضمن تبریک روز مددکار، بیان کرد: انسان موجود پیچیده ای است و نیازهای متعدد و متفاوتی دارد که باید همه باهم شکل بگیرد و مددجویان در این مرکز احتیاج به مسیری برای کامل کردن ادامه روند طبابت و پزشکی دارند واین امر توسط مددکاران این مرکز با ایجاد ارتباط بین انسان های ناتوان با انسان های توانمند اجتماع و ایجاد حلقه های اتصال بین این گروه ها و در کنارش حلقه اتصال به جامعه پزشکی صورت میگیرد که کاری بسیار ارزشمند می باشد. دکتر کشت مندی با اشاره به اینکه مددکاران اجتماعی بیمارستان باهدف به حداقل رساندن تأثیرات منفی بیماری و بستری شدن در بیمارستان، خدمات مستقیم به بیماران، خانواده ها و مراقبان آنها (ازجمله سایر افراد قابلتوجه) ارائه میدهند ، خاطر نشان کرد: نقش یک مددکار اجتماعی بیمارستان تقویت عملکرد اجتماعی و عاطفی از طریق مداخلات هدفمند و بسیج خدمات و پشتیبانی است. رئیس کلینیک ویژه بیمارستان کودکان اکبر با اشاره به نقش مهم واحد مددکاری بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشورخاطر نشان کرد: مشارکت جدی در کمیته های بیمارستانی در جهت تحقق اهداف مددکاری اجتماعی در ارتقاء ارائه خدمات به ارباب رجوع ، برنامه ریزی در جهت آشنا نمودن و جلب افراد خیر و موسسات و نهادها در خصوص همکاری های بهداشتی درمانی و رفاهی، شناسایی و ایجاد ارتباط حرفه ای با منابع مالی، اجتماعی، رفاهی و درمانی جهت کمک به حل مشکل اقتصادی مددجویان بیمار در پرداخت هزینه های درمانی و همچنین در صورت نیاز ارتباط با موسسات خیریه، کمیته امداد یا سازمان بهزیستی، پیگیری درمان مددجویان بیمار و ایجاد ارتباط با موسسه درمانی ارائه دهنده خدمات پزشکی ار از وظایف واحد مددکاری در این مرکز برشمرد. گفتنی است در پایان با حضور تیم مدیریت مرکز و رئیس هیئت مدیره و اعضاء تیم مشارکت های مردمی و جمعی از مسئولین واحد ها، با اهدای گل و لوح تقدیر از زحمات همکاران واحد مددکاری بیمارستان تقدیر شد.
|
![]() |