|
به گزارش واحد روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر، ضرورت آمادگی و هوشیاری پرسنل در رابطه با کلاهبرداری های تلفنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر در گفتگو با واحد وبدا گفت: سیستم اطلاعات بیمارستانی نخستین و اساسی ترین سیستم در سیستم ارائه مراقبت بهداشتی می باشد. سیستم های اطلاعات بیمارستانی، سیستمهای کامپیوتری هستند که برای مدیریت آسان اطلاعات پزشکی و مدیریتی بیمارستان و در جهت بهبود کیفیت مراقبتهای بهداشتی طراحی شده اند. دکتر محمدرضا کشت مندی با بیان اینکه، سیستم اطلاعات بیمارستانی با ارایه اطلاعات و سوابق بیمار به ارایه کنندگان خدمات در تصمیم گیری های بهداشتی - درمانی نیز نقش به سزا و موثری دارد، گفت: برابر گزارشات و اخبار دریافتی، فرد یا افرادی به صورت تلفنی با بیماران بستری در بیمارستانها و مراکز درمانی و همراهان ایشان تماس گرفته، ضمن معرفی خود به عنوان پزشک معالج به بهانه تهیه دارو و ملزومات پزشکی برای بیمار، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از ایشان می نمایند.
وی با بیان اینکه: در این شیوه از کلاهبرداری، کلاهبرداران با تماس تلفنی با کارکنان مراکز درمانی ( سوپروایزر- پرستار- منشی پذیرش و...) ضمن تخلیه تلفنی، اطلاعات پرونده بیماران و همراهان ایشان را اخذ می نمایند و به بهانه خرید دارو و ملزومات درمانی از نهادها و مراکز دیگراز قربانیان تقاضای واریز وجه می کنند، گفت: با توجه به اطلاعات بیمار از جمله اطلاعات هویتی، تاریخچه پزشکی، مدت زمان بستری در بیمارستان، اطلاعات و سوابق دارویی در پرونده های پزشکی بیماران، بیش از پیش توجه به عدم تخلیه تلفنی اطلاعات توسط پرسنل مجموعه تحت هر عنوان احساس می شود. مدیر بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از کلیه مسئولین واحد های مختلف بیمارستان خواست تا در صورت بروز هرگونه اتفاق و درخواست های ناشناس به صورت تلفنی یا موارد از این دست، سریعا مراتب را جهت پیگیری و گزارش به واحد حراست بیمارستان اطلاع دهند. |