|
به گزارش واحد روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر به منظور استقرار استانداردهای اعتباربخشی نسل پنجم، جلسات مشترک سنجه خوانی و به روز رسانی آگاهی مسئولین و سرپرستاران واحدها و بخش های بیمارستان توسط دفتر بهبود کیفیت و ایمنی بیمار مرکز برگزار گردید. مهسا محمودی اظهار داشت: اعتبار بخشی فرآیندی است که در آن یک گروه یا سازمان بر اساس معیار های استاندارد، درجه ی اعتبار و رسمیت را به منظور توانایی اﻧﺠﺎم ﺧﺪﻣﺎت ﺧﺎﺻﯽ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن اﻋﻄﺎ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. مسئول بهبود کیفیت و ایمنی بیمار بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور با بیان اینکه اﻋﺘﺒﺎرﺳﻨﺠﯽ از ﻃﺮﯾﻖ ارزﯾﺎﺑﯽ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎی ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ و ﻋﻤﻠﮑﺮد آن ﻃﺒﻖ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎی ﻣﮑﺘﻮب، ﻣﺼﻮب و ﻣﻨﻄﺒﻖ ﺑﺎ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎ ﺑﻪ وﺳﯿﻠﻪ اﻓﺮاد ﻣﺠﺮب و ﻣﺘﺨﺼﺺ اﻧﺠﺎم ﻣﯽ ﺷﻮد، افزود : ارزﯾﺎﺑﯽ ﺳﯿﺴﺘﻤﺎﺗﯿﮏ ﻣﺮاﮐﺰ اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﺳﻼﻣﺖ ﺑﺎ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎﯾﯽ ﺑﺮ ﺑﻬﺒﻮد ﻣﺪاوم ﮐﯿﻔﯿﺖ ، ﻣﺤﻮرﺑﻮدن ﺑﯿﻤﺎر و ﺑﻬﺒﻮد اﻣﻨﯿﺖ ﺑﯿﻤﺎر و ﮐﺎرﮐﻨﺎن تاکید دارد. وی با تاکید بر سرزده بودن بازدید های این دوره، بیان کرد: امتیازدهی و حساسیت کار بسیار بالا بوده، از این رو به روز بودن اطلاعات و آمادگی پاسخ ضروری است. مهسا محمودی با بیان اینکه سنجه های اعتبار بخشی به سه سطح( یک و دو و سه ) و همچنین چند گروه ایمنی بیمار، انطباق با موازین شرع مقدس، مدیریت حوادث و بلایا، مرتبط با رسالت اصلی مراکز ،شاخصه کلیدی عملکرد و... تقسیم بندی می شوند، گفت: نحوه امتیاز دهی سنجه ها متناسب با وزن هر گروه تعیین می شوند که به صورت کامل و جامع در این جلسات به مسئولین کلیه واحد های بیمارستان آموزش داده شد. ایشان با اشاره به تحلیل کارنامه ارزیابی جامع دوره قبل که برخی محورها مانند تصویربرداری و آزمایشگاه جزوه بالاترین نمرات بودند از مسئولین و پرسنل مربوطه تشکر و بقیه واحدها را تشویق به همکاری در ارتقاء رتبه کرد. عضو تیم رهبری و مدیریت مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان اکبر در ادامه نیز در مورد اهمیت داشتن برنامه عملیاتی و ارزیابی مهارت های نیروهای زیر مجموعه نیز بیان کردند که این مهم باید حداقل هر سه ماه انجام شود. در پایان جلسه مسئولین واحدها سوالات خود را در زمینه اعتباربخشی پرسیدند و اعضا دفتر بهبود کیفیت و ایمنی بیمار به تمامی آنها پاسخ دادند.
|
![]() |

