|
دکتر سید علی جعفری در گفتگو با واحد روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر اظهار داشت: بیمارستان یکی از سازمانهای پیچیده در سطح مدیریتی بوده و اداره موفق این مجموعه وابسته به رهبری و مدیریت هوشمند است، پس تصمیمات صورت گرفته در بازدید های این تیم، بازخوردی بسیار مهم در تمامی سطوح فعالیتی این مرکز درمانی داشته و به کارگیری خرد جمعی در تصمیم گیری ها بسیار پر اهمیت می باشد. رئیس بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور با بیان اینکه تیم رهبری و مدیریت بیمارستان به فلسفه و نحوه اجرای بازدید مدیریتی ایمنی طبق دستورالعمل و مبانی فرهنگ ایمنی بیمار متعهد می باشد، گفت: حضور مدیران ارشد بیمارستان که طبق دستورالعمل در این بازدید ضروری است پر رنگ بوده و این مهم باعث افزایش بهبود فرآیند های بیمارستانی و تعامل با کارکنان می شود. در ادامه دکتر محمدرضا کشت مندی، مسئول ایمنی مرکز، عنوان کرد: بازدید مدیریتی ایمنی بیمار به هیچ وجه جنبه بازرسی ندارد و بازدیدها براساس گفتمان حضوری و سوالات باز مربوط به وضعیت ایمنی بیمار و مخاطرات سیستمی موجود با کارکنان صف در بخشها/ واحدهای مربوط مطابق با سوالات پیشنهادی در دستورالعمل فوق الذکر اجرا می گردد. مسئول دفتر بهبود کیفیت و ایمنی بیمار بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر با اشاره به اینکه در این بازدید ها فرصت کافی به کارکنان در خصوص بیان دغدغه های خود در قبال تهدید ایمنی بیمار داده می شود، افزود: بازدید به گونه ای مدیریت می گردد که مباحث غیرمرتبط با ایمنی بیمار باعث اتلاف وقت و نپرداختن به مباحث ایمنی بیمار نگردد. کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار در ادامه بیان کرد: رویکرد این بازدیدها ارتقا فرهنگ ایمنی بیمار و به تبع آن افزایش موارد گزارش مخاطرات و عوامل تهدید کننده ایمنی بیمار و خطا از سوی بخشها و عاری از هرگونه رویکرد سرزنشی است، لذا مشارکت موثر و بدون ترس کارکنان بخشها/ واحدهای مرکز در ابراز دغدغه های تهدید کننده ایمنی بیمار جلب می گردد و پیشنهادات اصلاحی ایشان در کمیته رهبری و مدیریت مطرح و در صورت تایید، اجرا می گردد. دکتر جعفری ضمن تشکر از تیم مدیریتی ایمنی در انجام به موقع و موثر بازدید های مدیریتی ایمنی بیمار گفت: بسیاری از مسائل بخشها و واحدهای بیمارستان را از نزدیک شاهد بودیم و امیدواریم با تلاشی که همکاران در اجرای به موقع و منظم بازدیدها در ادامه مسیر خواهند داشت، بتوانیم گام های موثری در جهت ارتقای ایمنی بیمار و رضایتمندی گیرندگان خدمت برداریم. محبوبه حاجی شمسائی در پایان خاطر نشان کرد در سال 1402، با تلاش و همکاری اعضای تیم مدیریتی ایمنی بیمار، 77% بازدید مدیریتی ایمنی صورت گرفته که 70% مصوبات آن اجرا شده است.
|
![]() |

