بیمارستان تخصصی کودکان اکبر

رسیدگی به شکایات به عنوان جزئی ضروری از نظام مراقبت های سلامت در جهت ازتقای رضایت بیمار محسوب می شود

دکتر محمد رضا کشت مندی در گفتگو با واحد روابط عمومی مرکز اظهار داشت: امروزه رسیدگی به شکایات به عنوان جزیی ضروری از نظام مراقبت های سلامت در جهت ارتقای رضایت بیمار بر شمرده می شود.

ایشان شكايت را ابراز نارضـايتي دانسـت كـه نيـاز بـه پاسـخگويي و رسيدگي دارد و در ادامه افزود: به علـت دسترســي بــه سيســتم اطلاعــات مــدرن و افــزايش ســطح تحصـــيلات و آمـــوزش عمـــومي، شـــركت بيمـــاران و خــانواده هايشــان در رونــد مراقبــت بهداشــتي و درمــان بيماري هاي آنها بـا داشـتن نقـش فعـال در تصـميم گيـري باليني افزايش يافته است. در نتيجه شكايات دربـاره كيفيـت مراقبت بهداشتي به طور چشمگيري افزايش يافته اسـت.

مدیر بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور با اشاره به اینکه بايد علاوه بر قبول يا انكار شـكايات، هـر شـكايت را بـه عنـوان فرصت ارزشمندي جهت يافتن راهـي بـراي ارتقـاي كيفيـت خدمتي كه بيماران دريافت مـيكننـد در نظـر گرفت، عنوان کرد: رسيدگي به شكايات به عنـوان يكـي از حيطـه هـاي مهـم در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مورد توجه قرار گرفته است.

متخصص بیماری های کودکان با بیان اینکه نوع خدمت درمانی در بیمارستان های کودکان و بزرگسالان تفاوت زیادی دارد خاطر نشان کرد: حساسیت کار درمانی در حوزه اطفال، نگرانی های والدین و بستگان نزدیک، پاک و معصوم بودن کودک از این جهت که نیاز به مراقبت و توجه دارد، ارائه خدمات فوق تخصصی پزشکی متفاوت با بزرگسالان، پرستاران و کادر درمانی تخصصی اطفال و نگاه به کودکان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم که سلامتی آنها سلامت جامعه را در پی خواهد داشت را می توان از دلایل تفاوت نوع خدمات درمانی در بیمارستان های کودکان و بزرگسالان دانست.

دکتر کشت مندی از رسیدگی بالای 95 درصدی شکایات در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان اکبر خبر داد و افزود: انجام فرآیند های بیمارستانی در این مجموعه به صورت تیمی است که این امر باعث ارائه با کیفیت خدمات درمانی به مردم می شود.

ایشان در پایان از زحمات مسئول رسیدگی به شکایات بیمارستان جناب آقای مومن زاده تشکر کرد و از تلاش های ایشان و مجموعه بیمارستان به جهت ارائه با کیفیت خدمات درمانی قدردانی نمود.