بیمارستان تخصصی کودکان اکبر

نشست تخصصی مسئولین روابط عمومی های واحد های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موضوع کمپین در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر

دکتر سید علی جعفری در گفتگو با واحد وبدا در نشست مسئولین روابط عمومی های دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: روابط‌عمومی‌ها باید در راستای اثربخشی در دنیای امروز نقش ویژه‌ای ایفا کرده و با یکدیگر هم‌افزایی خوبی داشته باشند. بخشی از عملکرد و وظایف روابط‌عمومی‌ها مربوط به حوزه‌ی خبررسانی، انتقال اطلاعات در حوزه‌ی دانشگاه‌، اقدامات انجام‌شده و بیان دستاوردها در بستر جامعه و دانشگاه است.

وی ادامه داد: تبیین دستاوردها امر بسیار با اهمیتی است چراکه ما باید بتوانیم توانمندی‌ها و کارهای مثبت خود را به اطلاع مخاطبینی که باید حرف‌هایمان را بشنوند، برسانیم.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر خاطر نشان کرد: برخی از واحد های روابط‌عمومی‌ تابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گاها، همچنان به‌شیوه‌ی سنتی عمل می‌کنند و علی‌رغم گذر زمان و تغییرات و پیشرفت تکنولوژی تغییر آنچنانی پیدا نکرده‌اند  بنابراین ما باید خودمان را به‌روز کنیم.

فوق تخصص بیماری های گوارش اطفال با اشاره به اینکه روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی یکی از بهترین و فعالترین واحد های این مرکز است افزود: روابط عمومی می تواند به عنوان بازوی قوی در کنار تیم مدیریتی بیمارستان ایفای نقش کند و با ارتباطات درون و برون سازمانی خود باعث رشد، شکوفایی، هم افزایی، همدلی، ارتقاء بهره بری و امید آفرینی در سیستم شود.

دکتر سید علی جعفری در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: باید در انتشار اخبار مراکز درمانی امانت‌دارانه و بدون تعصب رفتار کنیم و در کنار نقاط قوت، نقاط ضعف را نیز صادقانه بازگو کنیم و اجازه ندهیم دستاوردها غلو شود.

وی با اشاره به انتشار اخبار ضد و نقیض در فضای مجازی خاطر نشان کرد: این روزها که اخبار درست و نادرست با یکدیگر مخلوط شده و تشخیصش بسیار سخت است، مسئولیت روابط‌عمومی‌ها برای روشنگری حقیقت بیش‌از پیش به چشم می‌خورد و روابط‌عمومی‌ها باید بین اخبار درست و نادرست غربالگری انجام دهند.

مسئول روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر در گفتگو با واحد وبدا اظهار داشت: سلسله جلسات تخصصی مسئولین روابط عمومی واحد های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همت مجموعه مدیریت روابط عمومی دانشگاه از سالیان گذشته در حال انجام است که می تواند نقطه عطفی در بحث ارتباطات درون سازمانی و به اشتراک گذاشتن تجربیات، توانمندی ها، به روز رسانی آموزش های فنی، تخصصی و علمی در حوزه روابط عمومی در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد باشد.

سید رضا ثریای در پایان ضمن تشکر از حضور مسئولین روابط عمومی های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مرکز، با بیان اینکه اکنون مرزهای بین اخبار برداشته شده است، تأکید کرد: ما باید بدانیم که تا چه اندازه می‌خواهیم تأثیرگذار باشیم و لذا باید با زمینه‌های فرهنگی و نوع گفتمان و ادبیات قومیت های داخل کشور و خارج از کشور آشنا شده و با یک نگاه علمی در تمامی واحدها مخصوصاً واحد روابط عمومی رفتار کنیم.

گفتنی است در این جلسه، نشست تخصصی در رابطه با بحث کمپین توسط همکار محترم جناب آقای اخباری به صورت کامل و جامع تدریس شد و گزارش کاملی از اقدامات انجام شده واحد روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر درشش ماهه نخست سال 1402 توسط مسئول روابط عمومی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان اکبر برای حضار در جلسه داده شد که تحول در تولید محتوا، تکریم خیرین، تکریم گروه های داوطلبانه سفیران لبخند، کودکان فرشته اند و لبخند کودک  از نکات مهم و کلیدی این گزارش بود.