به گزارش واحد روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر جلسه تایید عنوان پایان نامه دستیاران تخصصی اطفال ورودی ۱۴۰۳که در تاریخ 16/12/1403 با حضور سرکار خانم دکتر خالصی مدیر پژوهشی گروه و مسئول کمیته پژوهشی گروه اطفال، سرکار خانم دکتر قانع مسئول دستیاران تخصصی گروه اطفال، خانم عندلیب کارشناس واحد توسعه تحقیقات بالینی و تعداد ۲۸ رزیدنت سال اول در اتاق شورا برگزار گردید. دکتر عبدالرضا ملک در گفت و گو با واحد روابط عمومی مرکز اظهار داشت: طول مدت برنامه دستیاري در کودکان سه سال بوده که به طور مستمر و تدریجی آموزش و هدایت دستیاران را در افزایش توانمندي ها و مسئولیت پذیري و تعهد حرفه اي شامل می شود. معاون آموزش و سلامت بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر با بیان اینکه برنامه هاي آموزشی دوره دستیاري گروه اطفال با فراهم آوردن شرایط مواجهه مستقیم دستیاران با کودکان و نوزادان، فرصت تجربه مستقیم آموزشی و درمانی را ایجاد می کند، عنوان کرد: در طول سال اول دوره دستیاري، دستیاران این امکان را خواهند داشت که تجاربی را کسب نمایند که براي آموزش هاي بعدي ایشان ضروري می باشد. طی آموزش در سال دوم و سوم دستیاران علاوه بر آموزش، مسئولیت نظارت بر عملکرد و آموزش دستیاران سال پایین تر را در محیط هاي بستري و سرپایی بر عهده خواهند داشت. فوق تخصص بیماری های روماتولوژی اطفال در ادامه افزود: در کل این دوره سه ساله هدف کلی دستیابی به توانمندي ها و شایستگی کافی در مراقبت از بیمار، دانش پزشکی، تعهد حرفه اي، مهارت هاي ارتباطی، یادگیري مبتنی بر تمرین می باشد. دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اهمیت زمانبندی در پروسه پایان نامههای دانشجویی، با نظر اعضای شورای پژوهشی گروه اطفال، گفت: بعد از جلسه تقسیم پایان نامه و انتخاب اساتید دارای ظرفیت خالی گروه، دانشجویان در یک فرصت ۴ ماهه موظف خواهند بود، عناوین انتخابی خود را تحت نظارت اساتید معرفی شده توسط گروه با استاد مدنظر خود، عنوان را نهایی و ثبت کنند که عنوانهای مد نظر توسط رزیدنتها در جلسه اعلام و بررسی شد و لازم به ذکر است، گام بعدی پروسه، آموزش نوشتن پروپوزال به دستیاران تخصصی اطفال میباشد . معاون گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان به نقش مهم و کلیدی اساتید در آموزش به دستیاران تخصصی گروه اطفال در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان اکبر، اشاره و تصریح کرد: هدف کلی از دوره دستیاري این است که انتظار می رود در این دوره آموزشی دانش آموختگانی دانش پژوه، دانشمند، جامعه نگر، سلامت نگر، جستجوگر، نقاد، خودآموز فعال، کارآمد آراسته به اخلاق اجتماعی و حرفه اي تربیت شوند. |
- بازدید: 108